رفتن به بالا

رسانه ای برای مردم دماوند

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۱۸ ربيع ثاني ۱۴۴۶
  • 2024 Tuesday 22 October
    -١٨(°C)
    وزش باد (mph)
    فشار (in)
    محدوده دید (mi)
    رطوبت (in)
اوقات شرعی

حادثه دردناک و غمناک ساختمان تجاری ۵۴ ساله پلاسکو در مرکز شهر تهران، این روزها حال و هوای بسیاری از مردم ایران را پریشان خاطر کرده است.

گزارش گروه فرهنگی – اجتماعی دماوندم آرزوست، مهدی مرادی: متأسفانه حادثه دردناک و غمناک ساختمان تجاری ۵۴ ساله پلاسکو در مرکز شهر تهران، این روزها حال و هوای بسیاری از مردم ایران را پریشان خاطر کرده است و فردا شنبه نیز، به همین منظور از سوی هیأت دولت عزای عمومی اعلام شد.

وقتی به حادثه آتش‌سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو توجه کنیم که متأسفانه هنوز پیکری از این آوارها بیرون نیامده است، چند نکته قابل تأمل برای ما به همراه دارد که شاید درس عبرتی برای آینده شهر و کشورمان باشد.

ابتدا باید به فرهنگ زشتی که در جامعه ما در حال رشد است، اشاره‌ای داشت که متأسفانه نهادینه شدن این فرهنگ چیزی جز ضرر برای مردم ندارد و امیدوارم که این حادثه دردناک تلنگر مهمی باشد تا دقت نظر بیشتری روی ترویج این فرهنگ نادرست داشته باشیم.

موضوع بعدی، میزان و سنجش آمادگی دستگاه‌های خدماتی و امدادی است که چقدر برای مقابله با حوادث آمادگی دارند و اینکه چقدر امکانات برای این موضوع مهم و حیاتی وجود دارد.

در این ارتباط، وقتی لحظه‌ای به وقوع زلزله در تهران فکر می‌کنیم، کمی به خود میلرزیم که واقعاً چه اتفاقی رخ خواهد داد؛ این موضوع نیازمند آمادگی بیش از پیش دستگاه‌ها برای مقابله با حوادث احتمالی است.

متأسفانه یکی از مسائل ناخوشایندی که در جامعه رواج پیدا کرده، این است که هر اتفاقی را سیاسی می‌کنیم و از آب گل‌آلود ماهی می‌گیریم که این موضوع نیز بر وحدت جامعه ضربه می زند.

بهتر است گاهی به‌جای موشک‌ باران کردن جناح‌های سیاسی، کمی کمک کنیم، اندکی به فکر توسعه و رشد جامعه باشیم و اینکه چطور می‌توان کشور را از بحران نجات داد.

دیگر اینکه، آتش‌نشانان قهرمان حادثه پلاسکو با تلاش شجاعانه خود توانستند درس بزرگی به مسؤولان ما بدهند؛ چراکه آن‌ها تقصیری در آتش‌سوزی نداشتند که برای نجات اموال مردم جان دادند.

ای کاش مسؤولان و دلسوزان کشور نیز، شجاعانه و قهرمانانه به دنبال نجات کشور و اموال ملت ایران باشند و هر چه زودتر حقوق‌بگیران نجومی هم به مجازات خود برسند؛ آن‌ها کجا رفتند و این‌ها به دنبال چه هستند!

حادثه دردناک ساختمان پلاسکو در تهران، تلنگر دیگری را در کشور به صدا درآورد که چقدر وجود تجهیزات و امکانات لازم در ایستگاه‌های آتش‌نشانی مهم و ضروری است.

متأسفانه ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهرهای دماوند از امکانات خوبی برخوردار نیستند و در اکثر عملیات نجات با مشکلاتی مواجه هستند که نمونه‌های آن را در حادثه استخر هاشمک و سقوط دختربچه به چاه با عمق زیاد در آبسرد شاهد بوده‌ایم.

به هر تقدیر، امید است که هم مسؤولان و هم مردم ما در پی وقوع چنین حوادث تلخی، از وقوع حوادث احتمالی با اقدامات لازم و توجه‌های بیشتر جلوگیری کنند.

انتهای پیام/م

اخبار مرتبط

نظرات

آخرین مطالب

نمایش مطالب پربازدید